%d8%aa%d9%84%d8%a8%d9%8a%d8%b3-%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%b3%d9%86%d8%a7%d9%86-620x330

Sensibilitatea dinţilor este cauzată într-o perioadă lungă de timp prin expunerea treptată a părţii care se află sub smalţul dintelui denumită dentină. Dentina este străbătută de canale ce conţin terminaţii nervoase şi sunt pline cu fluid. În contact cu mâncarea, băutura, fie ea rece, caldă sau dulce, poate provoca mişcarea fluidului. Atunci terminaţiile nervoase declanşează senzaţia de durere care ţine o perioadă scurtă şi este o durere ascuţită.

1. Periajul

Periajul prea puternic, incorect, prea frecvent sau folosind o periuţă de dinţi cu peri prea duri, uzează în timp stratul protector al dinţilor provocând retragerea gingiilor şi chiar subţierea smalţulului, ducând la expunerea dentinei.

2. Eroziunea acidă

Roşiile, sosul de tomate, murăturile, oţetul, citricele, sucurile de fructe, băuturile carbogazoase, vinul, ceaiurile din fructe, toate sunt gustoase şi sănătoase, dar conţin acizi şi consumate în exces, pot slăbi smalţul dinţilor şi conduce la uzura acestuia. Unele persoane pentru evitarea respiraţiei urât mirositoare (care are alte cauze) mestecă foarte des bucăţele de lămâie, fapt ce duce extrem de repede la dinţi sensibili, respectiv la pierderea dinţilor. Consumul de alimente sau băuturi acide mai mult de 4 ori pe zi conduce la riscul de apariţiei eroziunii acide. Netratarea afecţiunii poate cauza apariţia durerilor de dinţi, îngălbenirea dinţilor sau apariţia de dinţi transparenţi. Pierderea smalţului de pe suprafaţa dintelui numai poate fi refăcut. Primele semne sunt greu de observat, putând fi sesizate numai de către medicul dentist, cea mai bună abordare este prevenţia proactivă.

3. Folosirea incorectă a produselor zilnice de igienă orală

Mulţi fabricanţi adaugă substanţe de albire în pastele de dinţi, iar acest lucru duce la sensibilizarea dinţilor. Dacă vă simţiţi dinţii mai sensibili după periere luaţi în considerare înlocuirea acesteia. Sensibilitatea este adesea temporară şi încetează după ce vă schimbaţi pasta de dinţi. Apa de gură conţine substanţe acide, care pot agrava sensibilitatea dentară. Folosiţi o apă de gură obţinută din substanţe naturale, plante, fără fluor.

4. Cariile dentare şi dinţii fisuraţi

Principala cauză de pierdere a dinţilor este provocată de caria dentară. Caria evoluează de la smalţ spre pulpa dentară (nerv), atunci apar si durerile în contact cu ceva dulce, rece, cald. Fisurarea dinţilor este provocată de ronţăitul bomboanelor, folosirea gumei de mestecat în exces, alternanţa rece-cald a lichidelor şi alimentelor. La dinţii fisuraţi, pulpa dentară se inflamează cu uşurinţă şi în interiorul fisurii se pot acumula bacterii care agravează durerea.

Este recomandat să mergeţi la medical stomatolog dacă sensibilitatea dentară este excesivă. Doar acesta vă poate recomanda tratamentul corect în funcţie de problemele dumneavoastră dentare.